ПРВЕ СЕОСКЕ НОВИНЕ, ОСНОВАНЕ 1994.

Broj 18830.09.2009.

Kultura

Programi na Trgu neolita

Folkloraši na Trgu neolita Miki Mil oduševio klince

Kulturno umetnički program na Trgu neolita nastavljen je u subotu 29. avgusta nastupom KUD-a “Stanko Paunović“ iz Pančeva. Starčevci su uživali u dvočasovnom dobro uvežbanom programu koji je pored spleta igara imao podršku desetočlanog orkestra. Kao  podrška publici se u dva navrata predstavio folklorni ansambl Doma Kulture Starčevo koji je pred domaćom publikom pokupio salve aplauza.

U četvrtak 3. septembra pod pokroviteljstvom Doma Kulture, kao poklon povodom početka nove školske godine, najmlađi Starčevci su mogli da uživaju u mađioničarskoj predstavi. Na Trgu neolita publici se po drugi put ove godine predstavio mađioničar Milorad Milosavljević poznatiji kao Miki-Mile koji je u dvočasovnom programu uz asistenciju dece izvodio neke od najpoznatijih trikova iluzije, kao i trik sa kišobranima sa kojim je osvojio prvo mesto na mađioničarskom sajmu u Berlinu. Nakon programa mađioničar je svoj deci poželeo uspešnu školsku godinu i priredio im mini vatromet.

Petak 4. septembar bio je rezervisan za veliki tamburaški koncert na Trgu Neolita pod nazivom “Leti, leti, pesmo moja mila“. Gosti večeri su bili Jovana Hadžić- Lončarević koja je nastupila kao vokalni solista uz pratnju tamburaškog sastava “Panuka“, a koja se trenutno nalazi u Njujorku na postmedicinskim  studijama, inače je rodom iz Pančeva. “Panuka“ je Starčevcima poznata po mnogobrojnim nastupima pred lokalnom publikom  a takođe su učesnici mnogobrojnih festivala izvan granica naše zemlje. Voditelj programa je bio poznati glumac Milenko Pavlov koji imao nekoliko glumačkih monologa sa kojima je publiku naterao u smeh do suza naročito sa imitacijom  predsednika bivše Jugoslavije, Josipa Broza Tita.

G. Milošević

NAJAVA KULTURNIH DEŠAVANJA

Izložba i predstava

Akademsko kulturno- umetničko društvo “Lola“, po delu autora Petra Petrovića Pecije, izvešće u nedelju 11. oktobra u 18 sati pozorišnu predstavu “Seks i selo“. To je predstava- omnibus, strukturisana od četiri jednočinke: “Čizme“, “Rod“, “U naviljcima“ i “Mala“. Predstava je žanrovski određena kao poetska, lirska komedija mentaliteta našeg podneblja, a u vremenima nastanka patrijahalnog tradicionalnog i nikad do kraja prevaziđenog morala i sistema vrednosti.

Svojim sočnim, “narodskim“ diskursom, bogatom autentičnom leksikom iz pera pronicljivog pisca, koji duboko poznaje život i ljudsku prirodu, Petrović nas lako i šarmantno uvodi u svet mitova, tabua, zabluda i praznoverja kojima je tako natopljena oblast erotike.

Deset dana pre predstave, 1. oktobra, starčevačkim ljubiteljima umetnosti predstaviće se akademski slikar iz Grdelice Nebojša Stojković. Izložba slika i crteža ovog umetnika biće otvorena u Galeriji “Boem“ u 18 časova.

Počela sa radom tamburaška sekcija

Starčevo je poznato po tradicionalnom festivalu malih tamburaških sastava “Starčevačka tamburica“ koji će se ove godine održati po deveti put. Polovinom osamdesetih godina u Domu kulture je postojala tamburaška sekcija koja je u dva orkestra brojala oko 30 članova, sticajem okolnosti početkom devedesetih godina orkestar se rasformirao. Ovih dana ponovo je počela sa radom tamburaška sekcija u prostorijama Doma kulture koja prevashodno ima za cilj da animira “osnovce“ uzrasta od petog do osmog razreda. Svi zainteresovani učenici koji su u tom uzrastu mogu se prijaviti u kancelariji Doma kulture, ostaviti podatke a o daljem radu sekcije biće blagovremeno obavešteni. Poziv važi i za članove tamburaškog orkestra koji je ranije postojao, kao i za sve ljude dobre volje. Ovom prilikom apelujemo na građane koji kod svoji kuća imaju neke od tamburaških instrumenata a koji “hvataju paučinu“, da ih poklone ili pozajme Domu kulture i time pomognu kulturno uzdizanje mladih u našem mestu.

DEŠAVANJA U KREATIVNOM KULTURNOM KLUBU

10. septembar - predavanje

O Milutinu Milankoviću

Petrović

Profesor dr Aleksandar Petrović, sa Kragujevačkog univerziteta održao prezentaciju lika i dela jednog od najvećih svetskih umova iz jednog neuobičajenog filozofskog ugla, kao velikog humanistu. Program je vodio, po običaju, Momčilo Mrčković, inače specijalista za Milankovića.

17. septembar - tribina i projekcija

40 godina leta na Mesec

Ljubitelji Meseca

Na četvrtu deceniju od istorijskog spuštanja “Apola 11“ na mesec prikazan je “Bi-bi-si“-jev film o podvigu Armstronga, Oldrina i Kolinsa. Nakon toga usledila je diskusija ljubitelja astronomije na ovu intrigantnu temu, s obzirom da u javnosti postoje izuzetno supratstavljena mišljenja između skeptika i onih koji podržavaju verodostojonost mesečeve ekspedicije.

24. septembar - kreativci u akciji

Rade Purkar, lično

Purkar i Mrčković

Od ove sezone novoustanovljeni serijal, u kome se kreativni sugrađani predstavljaju svojim kreativnostima, čast da otvori imao je legenda gitare Radomir Purkar. Posetioci su imali prilike da osim prepoznatljivog muzičkog dara saznaju i za njegove druge sposobnosti, poput enterijera i raftinga, čuju bezbroj priča i anegdota, kao i da uživaju u Radetovoj kulinarskoj magiji, degustirajući riblje specijalitete.

25. septembar - film i muzika

Vudu Popaj u KKK

Vudu Popaj

Poznati rep-muzičar Vudu Popaj, inače svestrani multimedijalni artista, prikazao je svoj film-prvenac pod nazivom “Napad na stanicu Ekspres“, da bi nakon toga fanove nastupom uživo podsetio na nezaboravne hitove.

28. septembar - koncert

Srećni, akustični...

Uigrani tandem Pindo i Mladen je ponovo učinio veselim najdosadniji dan u nedelji u izdanju “Hapy acoustic monday“.

NAREDNI PROGRAMI u KKK (oktobar 2009.)

četvrtak 1. oktobar - 18 sati:

tribina - “SVE ŠTO JESTE ILI MOŽDA NISTE ZNALI O HIV/AIDS-U“;Kreativni omladinski centar za borbu protiv side “KOMPAS“;

petak 2.10. - 22 sata:

koncert: “ŽIVAN  I  ŽILETI“, “NEŠTO NAJGORE“ (Pančevo), “Nova srpska bagra“ (Beograd) ; punk night;

četvrtak 8.10. - 19 sati:

tematsko veče - “POTRAGA“, gost: Miša Stojiljković, novinar i autor istoimene emisije na TV “B92“

21 sat - projekcija na video-bimu VELIKI KONCERT 09: ATHEIST RAP;

petak 9.10. - 22 sata:

koncert: “TEA DRINKERS“, (Pančevo) - Clapton, Santana, Stones...

subota 10.10. - 15 sati:

petak 16.10. - 22 sata:

koncert: “Blues Delivers“ (Pančevo/Starčevo);

nedelja 18.10. - 16 sati:

tribina - “Čari biciklizma“, gosti - bivši biciklistički reprezentativci Jugoslavije

18 sati: - 6. OTVORENI KKK TURNIR U STONOM FUBALU (prijave na licu mesta);

POSETITE NAS  - SVI PROGRAMI SU BESPLATNI

Oslikavanje hrama

Beli anđeo

Zahvaljujući našim precima, početkom prošlog veka sagrađen je naš velelepni hram, koji je jedinstven u Banatu i jedini hram u našoj Eparhiji posvećen Svetom Velikomučeniku i iscelitelju Pantelejmonu. Godine i zub vremena su učinile svoj danak, tako da je naša generacija dobila tu obavezu i čast da se pobrine da naš Sveti hram zasija u lepšoj svetlosti nego što je bio kad je sagrađen.

Proteklih godina završeni su svi građevinski radovi na hramu, a ovog leta počela je završna faza uređenja unutrašnjosti hrama. Posle razgovora sa više slikara i ikonopisaca i prikupljanja ponuda odlučeno je da slikarske radove izvede magistar Miroslav Lazović, profesor zidnog slikarstva na fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu.

Ko god ovih dana uđe u naš Sveti hram može da primeti iznad desne pevnice oslikanog Belog Anđela, na oltarskom svodu fresku Bogorodice Širšaje, takođe na prelazu iz broda hrama u oltar dva velelepna Anđela. Takođe je započeta freska Svetog Save, srpskog prosvetitelja i freska Svetog Simeona Mirotočivog. U toku ove jeseni biće oslikanveci deo oltara kao i jedan deo broda crkve.

Svi pojedinci, ustanove i firme koji su zainteresovani mogu da se prijave kod nadležnog sveštenika i da daju prilog da bi bili sponzori oslikavanja fresaka.

Imena svih priložnika biće upisana na vidno mesto u hramu. Svi mi znamo i svesni smo ekonomske krize, ali potrudimo se da naći prilozi i naća imena budu upisani ne samo u hramu nego i kod Gospoda Boga. Neka Sveti Pantelejmon moli Gospoda za nas i naše zdravlje, sreću i uspeh u životu. Da imamo da dajemo, a a ko hramu dajemo Bogu pozajmljujemo, a Bog nikom dužan ne ostaje.

Protonamesnik Zoran Maletić

VUKOVAC – radovi učenika OŠ Vuk Stefanović Karadžić

Jedna stranica mog dnevnika

Dragi dnevniče, jutros rano sam krenula sa mojim drugarima iz bivše škole na Kopaonik. Ali na moju veliku žalost i žalost mojih drugara na taj odmor smo išli u pratnji roditelja mog druga Miloša. Šteta, a mogli smo ići sami, ali ok! Ipak ćemo “preživeti“ stalno špijuniranje brižne mame i uplašenog tate. Put je bio veoma zanimljiv. U početku je bilo veoma dosadno, a kako i ne bi, Miloševa mama nas je stalno proveravala, pokušavajući da smiri podivljalo društvo, ali uzaludno. U početku sam slušala muziku i gledala kroz prozor, ali uzaludno, jer je bio toliko prljav da se ništa nije videlo, ali ok. Uzaludno sam pokušavala da ignorišem Miloša i Vladu, koji su se tukli na sedištu iza mog. Odjednom, autobus je zakočio, što je bio kao dar sa neba za otkačenog Miloša, koji je brzinom svetlosti izleteo napolje. Izvukla sam slušalice iz ušiju i pitala Mariju, zašto je autobus stao. Vozač je ušao u autobus i rekao da možemo da izađemo napolje, pošto je pukla guma. Za uobražene gospođe to je bio pravi skandal, za nas i ostale tinejdžere poziv za igru, a za Miloševe roditelje dodatan posao. Izleteli smo napolje! Narednih pola sata smo proveli grudvajući se, jureći se po snegu i praveći bunkere od snega, koji su nam poslužili kao zaklon od protivničke ekipe iz zadnjeg dela autobusa. Šofer se mučio da zameni gumu, dok smo ga mi zasipali grudvama, koje su bile mešavina snega i blata. Posle pola sata zabave, došlo je vreme da se podivljalo društvo vrati u autobus i nastavi svoje putovanje, do hotela “Sunčani vrhovi“. Nisam mogla da verujem! Tek kad smo ušli u autobus primetila  sam predivne četinare prekrivene snegom i sunce koje se probijalo kroz oblake, koji su još uvek bili puni snega. Moj najbolji drug Miloš je došao na ideju, koja je mogla samo njemu da padne na pamet. Uneo je u autobus četiri grudve, koje su se sastojale od snega i leda. Kad smo seli, Miloševe grudve su počele da se tope. Da ne bi bili na vidiku Miloševe mame, otišli smo u zadnji deo autobusa, da bi tu našu malu tajnu podelili sa ostalima u autobusu. Kada su se grudve otopile i više nije bilo zanimljivo, onda smo počeli da igramo igre tipa “crvene rukavice“, “zanimljive geografije“, “iks oks“, urlajući na temu “varaš-ne varam“ i još mnogo toga, što je šofera dovodilo do ludila, a Miloševe roditelje do iznemoglosti. Napokon smo stigli do hotela. Vozač nam je izneo torbe, a meni je kao dežurnom baksuzu , spustio torbu u baru. OK! Opraštam mu. Na stepeništu kod ulaza u hotel je bilo mnogo leda. Miloš, Vlada i Marija su prešli pridržavajući se za gelender, a ja pošto sam bila najpametnija i nisam se pridržavala za gelender, tako da sam se “prosula“ na očgled mojih ortaka, i svih prisutnih, koji su umirali od smeha, dok sam ja trljala bolno mesto na glavi, koje sam lupila od vrata hotela. Posle nekoliko napada smeha, napokon smo stigli do sobe. Marija i ja smo u jednoj sobi, Miloševi roditelji, na našu sreću, na kraju hodnika u jednoj zasebnoj sobici, a Miloš i Vlada se upravo sad tuku u sobi do nas. Mislim da će ovaj raspust biti nezaboravan, sa super društvancem, koji su željni avanture i zabave. E, ovo je dosta. Mislim da će Miloš provaliti u sobu, koliko lupa u vrata. Ako dežurna mama dođe, teško njemu. Idem sad da ih oteram, pa da iscedim torbu, koju mi je onaj fini gospodin stavio u baru. Ne mogu da verujem. Odvaljuje me glava!!! Moj anđeo čuvar definitivno radi preko vremeno. Izgleda da ću morati da kažem ono najgore “Uđi“. A sad definitivno moram da idem. Čeka me društvo ispred hotela, idemo u šetnju parkom, gde ćemo morati da se oslobodimo Miloševe mame. Mislim da moramo da ih molimo da nas puste večeras dole u hotel. Ima neki koncert, pa čisto da se društvo malo provede, jeste da smo šesti razred, ali i mi imamo dušu. Jaoj, ala me boli glava, mislim da ću ovu žurku u večeras provesti u krevetu. Kakva šteta, mislim da ću sada da izađem, pa da se malo cimam sa društvom. Samo da ne naletimo na vozača ma biće EKSTRA. Volela bih da ovde dočekam Novu godinu, ali to je tek za pet dana. Možda, ako dođe do promene plana, pa da ostanem, ali ćemo ipak za nekih tri četiri dana ići kući, pa ću Novu godinu dočekati sa društvom sa Kopaonika. Ovaj je lud. Definitivno!!! E ovo je kraj! Znate zašto? Naravno, Miloš je sišao dole, pa ako još malo bude urlao napolju, izaćiće mu recepcionar i obesiće ga! Sorry, ali moram da idem. Ipak ću pokušati da zaboravim na bol u glavi i otići ću sa društvom na koncert, naravno vez mame i tate. Mislim bilo bi glupo da zeznem društvo, kakav bi ja to ortak bila?! A, da! Do sledeće lude večeri sa mojim naj društvom iz Pančeva, ĆAOS!!!

Snežana Jakovljević 8/3

NEOSTVARENA ŽELJA

Svi mi imamo neku neostvarenu želju, koju bi smo želeli da nam se ostvari. Ja imam jednu veliku i nadam se da će mi se jednog dana ostvariti. Moja želja je da otputujem, na Kubu. Otišla bih na Kubu, državu arhipelaga, na severu Kariba, koji se nalaze između Karipskog mora, Meksičkog zaliva i Atlantskog okeana. Otišla bih u glavni grad Kube, Havanu. Havana je četvrti grad po veličini na Karibima, posle Karakasa i Santa Dominga. Šetala bih se na glavnom šetalištu Malekon, išla bih u Nacionalni muzej lepih umetnosti, posetila bih i Trg Revolucije. Šetala bih po dugačkim plažama pokraj plavog mora. Išla bih u zaliv Havane da posetim tvrđavu. Velela bih da probam čuveni koktel pina koladu. Takođe bih volela da igram salsu, rumbu i još mnogo egzotičnih plesova.

Ovo je moja zasad neostvarena želja, nadam se da će se ostvariti. ako mi se ova želja nekada ispuni dugo ću pamtiti ovaj grad i sve što sam u njemu videla.

Marija Jovančević 6/4

MOJ SVET IZ MAŠTE

Stanujem u kući na kraju sela. Često provodim vreme posmatrajući okolinu, s jedne strane beskrajnu ravnicu koja se u jednoj liniji spaja s nebom a na drugoj strani ušorene kuće sa svojim raznobojnim krovovima. To je za mene uvek bila zanimljiva igra sa bezbroj kombinacija. Koliko krovova - toliko zagonetki. Krovovi su neprovidni ali oči mašte su svevideće i sve je preda mnom kao na dlanu. Odozgo, ceo moj kraj liči na ogromnu knjigu sa bezbroj priča. Volim da posmatram krovove, volim da zamišljam šta je ispod njih. Dole ispod njih, se raduje i tuguje, uči i muči, gladuje i luduje, sastaje i rastaje, ljubi i tuče, venčava i razvodi, rađa i umire. Dole ispod tog krova, možda baš ovog trenutka je kanula prva žalosnica ili radosnica, pravi se prvi ili poslednji korak, tone se u san ili se iz njega izranja. Ide moj pogled od krova do krova i zaustavlja se na krovu škole. Mnogo je tih pametnih glava nagnutih nad knjigom znanja. Muče se te čupave glave da za trenutak zaborave na igru i uđu u svet nauke. Ispod krova  Mesne zajednice zasedaju odbornici. Možda baš ovog trenutka je usvojen zakon o samodoprinosu za školstvo. Dobiće naša škola nove kabinete. Ispod krova crkve živi prošlost. Kroz miris tamjana i voska, sagnute glave se krste i ljube krst. U tom hramu mira sve češće čuje se plač tek krštene bebe. Ispod fabričkog krova je živo kao u košnici, Krenula je proizvodnja, nema više štrajkova i zabrinutih lica radnika. Video sam očima mašte, iz ptičije perspektive, samo deo mog kraja, ispod krovova koji čuvaju i kriju mnoge tajne. Zavirio sam u tu ogromnu" knjigu krovova" ne zato da začeprkam po tuđim tajnama, nego da što više shvatim od života i bar u mašti ga učinim malo lepšim i sigurnijim.

Dragan  Petrović 7/3

Da se upoznamo...

Kako se zoveš?

- Katarina Ćuća.

Kako te zovu?

- Kaća, ili Kaja.

Kad si rođena?

- 22. aprila 1992.

Kako bi sebe opisala u jednoj rečenici?

- Ja sam jedna veoma komunikativna i opuštena osoba, uvek spremna za zezanje i druženje.

Škola?

- Tehnička škola “23. maj“.

Šta radiš u slobodno vreme?

- Slušam muziku, crtam...

Koju muziku slušaš?

- Rok i punk.

Omiljeni pevači?

- Ivana iz grupe “Negativ“ i Amy Lee iz “Evanescence“.

Omiljena pesma?

- “Tango“, od “Negativa“ i “Going Under“, Evanescence.

Šta ti je važno u muzici?

- Dobar ritam!

Šta te opušta?

- Gledanje komedija, slušanje muzike, crtanje...

Šta gledaš na TV-u?

- “Seranove“, “One Tree Hill“, “Seks i grad“...

Šta ne gledaš na TV-u?

- Dokumentarne filmove.

Omiljeni film?

- “Mi nismo anđeli 2“.

Omiljena glumica?

- Branka Katić, Anđelina Džoli...

Omiljeni glumac?

- Scott Mechlonjicz.

Gde izlaziš?

- Uglavnom po gradskim klubovima.

Omiljeni sport?

- Tenis i odbojka.

Za koga navijaš?

- Za “Borac“!

Šta si kao mala htela da budeš kad odrasteš?

- Policajka.

Ljubav je?

- Teško je definisati ljubav. Za mene je to “igra bez granica“ u kojoj jedan igrač uvek gubi.

Šta ti smeta?

- Aut i “nafurane“ osobe.

Čega se plašiš?

- Paukova!

Tvoje vrline?

- Duhovita, raspoložena, druželjubiva, iskrena i tvrdoglava.

Mane?

- Nemam mane! Ko ih primeti, neka mi kaže.

Najbolji drugovi i drugarice?

- Ana-Marija, Saška, Maja, Dunja, Jeca, Dule...

Šta bi poručila mladima u Starčevu?

- Svako bi trebalo da bude malo lud da bi bio normalan! Živite svoj život i ne dozvolite da vam neko drugi kroji sudbinu!

Vrh strane

Glavni i odgovorni urednik Petar Andrejić, izdavač Kreativni kulturni klubE-mail: [email protected]