Fri04192024

Azurirano10:02:56 AM GMT

Back INTERVJU INTERVJU Mirjana Balog-Kormanjoš, ZAMENIK GENERALNOG DIREKTORA ATP-a

Mirjana Balog-Kormanjoš, ZAMENIK GENERALNOG DIREKTORA ATP-a

  • PDF

Više polazaka za Starčevo nego za BG
Linija 14 saobraća na svakih dvadeset minuta, sve do 22:40 sati, a pored toga tu su i polasci za okolna naselja Banatski Brestovac, Omoljicu, Ivanovo... Tako da Starčevci imaju više od 100 polazaka ka i iz svog mesta što je više nego na potezu Pančevo -Beograd.

ATP je preduzeće koje je sada po prvi put poslovalo pozitivno. Kako ste za samo šest meseci postigli takav rezultat?
- Pozitivni finansijski rezultati se postižu na dva načina: uvećanjem prihoda i drugo, smanjenem troškova. Pošto smo sagledali situaciju u kojoj se ATP nalazio u trenutku kada smo preuzeli dužnosti, energično smo krenuli da delujemo u oba pravca. Prve značajne korake postigli smo u oblasti ušteda u poslovanju i u javnim nabavkama, što je dovelo do većeg broja ponuđača i samim tim, do nižih troškova nabavke svih materijala. Za samo prva tri meseca rada novog menadžmenta, domaćinskim poslovanjem i transparentnim vođenjem nabavki, ostvarena je ušteda od 12.700.000 dinara, što je, primera radi, iznos dovoljan za kupovinu jednog novog autobusa. Uštede se sprovode u svim segmentima i pooštrene su sve procedure gde se može napraviti trošak, kao što je na primer uvođenje procedure za točenje goriva, koja je ATP-u uštedela oko 10.000 litara ili ako to pretvorimo u novac, to je iznos od oko 1,5 milion dinara. Značajno je povećana naplata potraživanja. Sva potraživanja se redovno naplaćuju i značajno je unapređena finansijska disciplina u poslovanju. Praktično, nema oblasti poslovanja u kojoj nema značajnog pomaka. Povećana je prodaja karata u odnosu na prethodne periode i to zahvaljujući većoj disciplini zaposlenih, ali i zalaganju grada u borbi protiv nelegalnog prevoza koji nama, a samim tim i gradu i građanima Pančeva, otima značajan deo prihoda. Ako uporedimo šest meseci od kako smo stupili na dužnost sa istim mesecima prošle godine, videćemo da je prodaja karata veća nego duplo, tačnije uvećana je za čak 128% u odnosu na isti period prošle godine. Sve primenjene mere su dovele do impresivnih finansijskih rezultata, 2013. godinu smo završili sa sedam miliona i 600 hiljada dinara plusu, toliko iznosi neto dobit preduzeća. Rezultat je inpresivan ako se zna da je ATP 2012. godinu završio sa 61 milionom u minusu, a 2011. godinu sa 30 miliona u minusu. Najvažnije je da je u istom period došlo i do vidljivog povećanja kvaliteta usluge prema građanima. Značajan segment koji nije doveo do direktnih finansijskih pogodnosti ali je važan jer dugoročno uređuje poslovanje je donošenje novog Pravilnika o radu, sistematizacije radnih mesta i podela novih ugovora o radu.

Koje su to nove usluge koje možete ponuditi korisnicima, a koje će doprineti daljem uvećanju prihoda?
- U proteklim mesecima smo uveli besplatan bežični internet za sve putnike na Glavnoj autobuskoj stanici, što je u današnje vreme velika pogodnost, naročito za studente i zaposlene koji se u velikoj meri oslanjaju na komunikaciju putem mobilnih telefona. Smanjili smo i cenu karte u vozilima, a svojim sredstvima smo uredili i tri stajališta. Osavremenili smo tehnički pregled, počeli smo da učestvujemo na tenderima i već nekoliko preduzeća registruje vozila kod nas, što je donelo prihod u šest meseci od 574.000 dinara. Počela je sa radom i tahografska radionica kao potpuno nova usluga. U narednom periodu ćemo i dalje osluškivati potrebe putnika i truditi se da budemo lider tamo gde smo prepoznatljivi, tražićemo rešenja da povećamo broj mesta na kojima je moguće kupiti kartu za prevoz, poboljšaćemo komunikaciju sa putnicima preko veb-sajta i društvenih mreža, kako bi sve bitne informacije bile što dostupnije putnicima, a sa druge strane da i mi možemo jasnije čuti šta putnici očekuju od nas. Radićemo i na tome da iskoristimo infrastrukturu i znanje koje naši ljudi poseduju pa ćemo pokrenuti auto školu, prvenstveno za D kategoriju, radićemo na razvoju turističkih linija, u planu je parking za teretna vozila, tako da se trudimo da sve kapacitete stavimo u funkciju unapređenja zadovoljstva korisnika.

I dalje je veliki problem stari vozni park. Mogu li putnici očekivati uskoro nove autobuse?
- Svesni smo toga, prosečna starost našeg voznog parka je 15 godina. Svesni smo i činjenice da je konfor naših korisnika najvažniji jer samo zadovoljan putnik je merilo našeg uspeha. I u ovom segmentu radimo na nekoliko koloseka, jedan su pregovori sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj vezano za kredit za kupovinu novih autobusa, drugi je iznalaženje načina da kupimo polovne autobuse starosti do pet godina, treći je kroz donacije. Nadamo se da ćemo uskoro uspeti da na jedan od pomenutih načina obnovimo vozni park.

Na relaciji Pančevo - Starčevo ATP je godinama unazad imao problema i sa nelojalnom konkurencijom u vidu kombi prevoznika. Kakva je situacija danas?
- I dalje imamo problem sa divljim prevoznicima. Da pojasnim, mi nemamo problem sa prevoznicima koji posluju u skladu sa zakonom, plaćaju sve dažbine i doprinose prema državi i zaposlenima i koji ulažu novac u bezbednost putnika, u skladu sa zakonom. Mi imamo problem sa divljim prevoznicima, koji su organizovani na različite načine pa ne prežu ni od međusobnih obračuna. Situacija je nešto bolja nego prošle godine, ali problem je i dalje aktuelan. Posebno bih želela da pohvalim angažovanje Gradskog većnika koji je nadležan za saobraćaj, Predraga Patića, koji je sa svoje strane učinio veliki napore da se situacija poboljša, kao i angažovanje MUP-a Pančevo, saobraćajne i komunalne inspekcije. Da bi se problem iskorenio, neophodna je puna koordinacija svih državnih organa. Iskorenjivanje divljeg prevoza će ne samo rasteretiti gradski budžet, već će značajno doprineti i unapređenju usluge prevoza koji putnici zaslužuju. Da ne spominjemo da su gubici samo na neplaćenom PDV-u od strane nelegalnih prevoznika 70 miliona evra godišnje. Sami izračunajte koliko je to vrtića, škola, zdravstvenih stanica.

Starčevci bi voleli da imaju više polazaka ka Pančevu, posebno u kasnijim, noćnim satima. Koliko je to izvesno očekivati u skorije vreme?
- Zaista se trudimo da svim zahtevima korisnika izađemo u susret u skladu sa našim mogućnostima. Zahteva, realno, ima dosta, a što se konkretno polazaka ka i iz Starčeva tiče, linija 14 saobraća na svakih dvadeset minuta, sve do 22:40 sati, a pored toga tu su i polasci za okolna naselja Banatski Brestovac, Omoljicu, Ivanovo... Tako da Starčevci imaju više od 100 polazaka ka i iz svog mesta što je više nego na potezu Pančevo - Beograd. Poslednji autobus iz Pančeva za Brestovac koji prolazi kroz Starčevo je u ponoć, što nemaju ni neki delovi gradskih linija.

Razmišlja li se u ATP-u o uređenju autobuskih stajališta?
- Stajališta su višedecenijski problem i nije se ulagalo u postavljanje novih i rekonstrukciju postojećih. Krajem 2012. godine upravljanje stajalištima ili samo nadstrešnicama dato je ATP-u. Prvi put su u planu za 2014. godinu odvojena sredstva za izradu novih stajališta i to u vrednosti od šest miliona dinara. To su sredstva Komiteta za bezbednost saobraćaja. Naše preduzeće, ATP, sopstvenom radnom snagom je već obnovilo tri postojeća autobuska stajališta i uskoro krećemo sa izradom novih. U planu su i stajališta u naseljenim mestima na teritoriji Grada Pančeva a u skladu sa elaboratom koji je Komitet za saobraćaj usvojio.

Šta je to po čemu je Autotransportno preduzeće Pančevo prepoznatljivo danas i sada?
- ATP je već sada prepoznatljiv u našem gradu kao pouzdan javni prevoznik, sa tačnom satnicom i redom vožnje, koji putnike bezbedno prevozi do svojih odredišta. U našim vozilima se svi putnici, momentom kupovine karte osiguravaju, što je takođe usluga koje putnici možda nisu svesni, ali je svakako značajno imati osećaj da ste maksimalno bezbedni i zaštićeni. Maksimalno smo orijentisani ka putniku i obezbeđivanju konfora, kako u autobusu, tako i na stajalištima i samoj autobuskoj stanici. Ali, vodimo računa da se odgovorno odnosimo prema novcu poreskih obveznika i građana Pančeva.