Thu10182018

Azurirano11:18:07 AM GMT

Back INTERVJU INTERVJU Miloš Mijić, DIREKTOR JKP-a AUTOTRANSPORT PANČEVO

Miloš Mijić, DIREKTOR JKP-a AUTOTRANSPORT PANČEVO

  • PDF

Budućnost je u autobusima na metan
- Mi na godišnjem nivou trošimo za gorivo oko 150 miliona dinara sa 20 vozila. Ako bismo taj broj duplirali autobusima na metan, cena goriva bi ostala ista, a grad bi bio prepun autobusa.

Vozni park ATP-a od nedavno je dobio autobus na metan. Šta je zapravo cilj?
- Cilj tog autobusa je da pokaže jedan novi tip goriva. Taj autobus je finansijski mnogo isplativiji. Vožnja tog autobusa štedi svaki dan ATP-u a i gradu 7.000 dinara, zato što je gorivo koje on troši upola jeftinije od evro dizela. Da ne zaboravimo ekološki faktor, pošto znamo u kakvom gradu živimo. Ovim autobusom dobijamo mnogo manje štetnih gasova. Tako da je Pančevo dobilo jedan moderan autobus. U većim evropskim gradovima je već deset godina trend da se prelazi na autobuse na metan, i zbog ekonomskog i zbog ekološkog faktora. To su autobusi budućnosti i mi se nadamo da će i Grad to prepoznati i da će doći do nabavke takvih autobusa.

Nedavno je zamenik gradonačelnika Saša Pavlov izjavio da bi do kraja godine moglo doći do nabavke još autobusa na metan. Šta bi se moglo postići većim brojem takvih autobusa? Da li možda linije u lokalu na 15 minuta?
- Evo da vam napravim jedan primer: trenutno u lokalu svakodnevno ide do 20 autobusa. Ako bi se taj broj povećao na 40, potrošnja goriva bi ostala ista jer je metan duplo jeftiniji, a gradjani bi dobili prevoz na 15 minuta. Cena karata takodje bi ostala kao i do sada. S druge strane mogli bi da se izborimo sa nelegalnim prevoznicima jer je to očigledno jedini način. Tako se njima prevoz ne bi isplatio.

To znači da bismo dobili češći prevoz, a ATP ne bi imao dodatne troškove?
- Tako je. Mi na godišnjem nivou trošimo za gorivo oko 150 miliona dinara sa tih 20 vozila. Ako bismo taj broj duplirali autobusima na metan, cena goriva bi ostala ista, a grad bi bio prepun autobusa. Cela priča, iz bilo kog ugla da pogledate bila bi mnogo bolja, i za naše gradjane koji bi imali bolji prevoz i za sam grad koji bi bio čistiji.

Na kojoj liniji vozi ovaj prvi autobus na metan?
- Ovaj autobus će voziti na svim linijama. Iz dana u dan će se njegova trasa menjati.

Gradjani se bune što u špicu idu busevi koji su jako mali, pa ih onda ide po dva u jednom terminu?
- Da, ti autobusi su, nažalost premalog kapaciteta. Nisu predvidjeni za grad kao što je Pančevo, sa ovolikim brojem stanovnika i tu zna da bude jako veliki problem. Zato moramo da dupliramo te polaske u špicu, što stvara dodatne troškove. Ideja je da se u narednom periodu, kada se budu nabavljali autobusi, ne budu više takvi, već standardni, kakvi su i do sada bili. Besmisleno je koristiti te male autobuse. Ušteda goriva je beznačajna, a često se dešava da u špicu ne mogu da prevezu sve putnike, što nama pravi veliki problem jer u roku od nekoliko minuta moramo da odreagujemo, da nadjemo rezervnog vozača kojeg nemamo.

Da li postoje kritične linije. Kakva je situacija sa 14-icom prema Starčevu?
- U špicu 14-ica ume da bude problematična. Šestica je baš problematična i trojka prema Jabuci. Tu čak ni veći autobusi ne pomažu, ali je problem što nemamo dovoljan broj tih većih autobusa, pa ponekad izlazimo sa onim zglobnim autobusima, koji su malo neugledni, ali njih koristimo kao krajnje rešenje.

Da li je u planu nabavka novih autobusa?
- To nažalost ne zavisi od mene, zavisi od Grada. Dobio sam usmena obećanja, a čuli ste i sami, da se planira nabavka autobusa. Verujem da će do kraja godine biti. Naša želja je da to budu gradski autobusi jer prigradskih imamo u dovoljnom broju. Imam usmena obećanja da će do kraja godine biti nabavljeno 10 do 15 autobusa. Predpostavljam na CNG.

Skupština Grada je usvojila povećanje cene karata za 10 procenata. Kada gradjani da očekuju skuplje karte? Za Starčevce će to značiti poskupljenje za pet dinara.
- Nove cene će se primenjivati od 25. maja, s tim da sve mesečne karte važe normalno do kraja meseca. Trebalo bi da stare karte (pojedinačne) važe još mesec dana, ali to tek treba da dogovorimo u preduzeću.

Zbog čega su karte poskupele?
- Cene nisu dugo menjane, od 2009. godine. Jedino je za studentske i učeničke karte menjana 2011. godine. Grad nam dotira novac, ali smo morali da povećamo sopstvene prihode. Nažalost, kad ne bismo imali nelojalnu konkurenciju prihodi bi mnogo veći, ali pošto je situacija takva kakva je, ovo je bilo jedino rešenje.

Šta se dešava sa stajalištima u gradu? Na nekima od njih nema nadstrešnice.
- Niko ih nije ukrao (smeh). Toliko su u lošem stanju da niko ne bi ni hteo da ih ukrade. Sa zaposlenima u našoj garaži smo se dogovorili da sredimo jedno po jedno stajalište. Oni svaki dan skidaju nadstrešnice, nose u radionice, farbaju. I očekujemo da će uskoro sve biti gotovo. Biće zamenjeni leksani, neonke, plegsiglasi koji su bili izlupani.

Hoće li opet biti postavljen i red vožnje na stajalištima?
- Da, biće i to vraćeno. Imali smo dosta problema, jer su naši nemarni sugradjani lepili čitulje i plakate, pa se često ti redovi vožnje ne vide.

Zašto gradjani, koji nisu penzioneri, a imaju preko 65 godina, nemaju besplatnu godišnju kartu?
- To bi trebalo ljudi u gradskoj upravi koji se bave tim resorom, da provere. Ako nama Grad naloži da odredjene kategorije vozimo besplatno, mi ćemo to učiniti.

A da li vi kao direktor smatrate da bi to bilo u redu? Mislim, ako neko ima 65 godina, kakve veze ima da li je penzioner ili ne?
- Slažem se da je tu možda napravljena nesrećna podela. Po meni bi to trebalo da se izjednači. Ja bih pre napravio razliku medju penzionerima vezano za primanja. Jer kod nas se voze besplatno i oni sa 12.000 dinara penzijom, a i oni sa 400.000. Možda da se definiše da se besplatno voze penzioneri do recimo 30.000 dinara penzijom, a ostali sa povlašćenom cenom. Ali to ostavljam ljudima u gradskoj upravi koji se time bave.

Šta ATP planira da uradi do kraja godine. “Zelenilo“ je sredilo i glavnu stanicu, ukrasilo cvećem.
- “Zelenilo“ nam je tu dosta pomoglo. Na glavnoj stanici će biti zamenjene sve svetiljke, pa će izgledati mnogo lepše, a i bezbednije. Svetleću reklamu smo zamenili novim panelima. Zasadićemo još nekog cveća na stanici, ali ćemo sve to postepeno, jer nemamo mnogo finansijskih sredstava na raspolaganju.

ARHIVA: BROJ 232

ARHIVA: BROJ 231

ARHIVA: BROJ 230

ARHIVA: BROJ 229

ARHIVA: BROJ 228